ESMA to niezależny Organ Unii Europejskiej, który pomaga utrzymywać stabilność systemu finansowego UE poprzez zwiększenie ochrony inwestorów i promowanie stabilnych i dobrze zorganizowanych rynków finansowych.
Nowym wymogiem ESMA jest zmniejszenie dostępnych limitów dźwigni dla klientów Detalicznych organizacji finansowych. Nowe limity zależą od zmienności aktywu bazowego i są następujące:
Główne pary walutowe - do 1:30.
Pozostałe pary walutowe, złoto, główne indeksy - do 1:20.
Towary, inne niż złoto, pozostałe indeksy - do 1:10.
Inne aktywa indywidualne - do 1:5.
Poza zmianami dla limity dźwigni, organizacje finansowe będą musiała zapewniać dla każdego konta funkcje Margin Call i Stop Out, ochronę przed ujemnym saldem i wprowadzić ujednolicone ostrzeżenie o ryzyku.
Nowe wymogi ESMA zaczną obowiązywać 1 sierpnia, 2018.
Nowe wymogi będą obowiązywać wyłącznie Detalicznych klientów. Dla kategorii "Profesjonalny klient", wszystkie warunki i limity pozostaną bez zmian.
Przeczytaj również: Jak stać się Profesjonalnym klientem?
Nowe wymogi obowiązują wszystkich klientów Detalicznych RoboMarkets, niezależnie od ich kraju zamieszkania.
Nowe ograniczenia dźwigni nie zostaną automatycznie wprowadzone dla otwartych pozycji, a ich wymogi marginesu pozostaną takie same, aż do ich zamknięcia.
Tylko klienci, którzy zostali sklasyfikowani jako "Profesjonalni klienci", mogą zachować obecne warunki handlowe.
RoboMarkets zapewnia swoim klientom możliwość przejścia procedury "ponownej kategoryzacji" i bycia sklasyfikowanym jako "Profesjonalny", zamiast "Detaliczny". Możesz przeczytać więcej na temat warunków ponownej kategoryzacji na stronie "Jak stać się Profesjonalnym klientem?", na naszej stronie internetowej.
Aby być sklasyfikowanym jako Profesjonalny Klient, musisz spełniać przynajmniej dwa z poniższych kryteriów:
Prosimy zauważyć, że będziesz musiał dostarczyć odpowiednie dokumenty, aby przejść procedurę ponownej kategoryzacji. Możesz przesłać swoje zgłoszenie już teraz w swoim Obszarze Członkowskim.
Możesz przeczytać więcej na temat warunków ponownej kategoryzacji na stronie "Jak stać się Profesjonalnym klientem?", na naszej stronie internetowej.
Tak, będziesz mógł dalej handlować na każdym ze swoich otwartych kont.
Nie, firma nie stosuje żadnych ograniczeń czasowych w celu przejścia procedury. Możliwość zmiany kategorii z "Detalicznego" do "Profesjonalnego" klienta nie jest powiązane z wprowadzeniem nowych wymogów ESMA.
Nasz konsultant niedługo odpowie na Twoje pytanie.